• Gratis levering via je opticien
  • Meer dan 80 winkels in Nederland
  • Grootste aanbod contactlenzen

Hulp of advies nodig?

Onze klantendienst staat voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 9u00 tot 17u00.

Bezoek een van onze oogzorgspecialisten

Op zoek naar een LensOnline-opticien bij jou in de buurt? Onze oogzorgspecialisten helpen je met al je vragen over oogzorg en contactlenzen.

Vind je dichtstbijzijnde opticien

Chat met ons

Chat via Facebook Messenger of Whatsapp. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9u00 tot 17u00. We bezorgen jou binnen de 2 minuten een antwoord.

Messenger WhatsApp

Bel ons

Bel ons op het nummer 085 487 43 00. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9u00 tot 17u00.

Bel nu

Stuur ons een e-mail

Stuur je vraag of opmerking naar info@lensonline.nl. We bekijken je mail dezelfde dag nog.

Stuur een e-mail

Vul het contactformulier in

Vul het formulier hieronder in. We bekijken je aanvraag dezelfde dag nog.

Stel je vraag via ons contactformulier

Heb je een vraag over je bestelling? Wil je meer weten over contactlenzen en opticiens?

Aarzel niet en vul het contactformulier zo volledig mogelijk in. Op die manier kunnen we je een zo gedetailleerd mogelijk antwoord terugbezorgen.


Velden gemarkeerd met asterisks (*) zijn verplicht.
Privacy *

Vind snel zelf een antwoord via onze FAQ

Bestellen bij LensOnline

Om een bestelling te plaatsen neem je de volgende stappen: 

  • Selecteer je gewenste contactlenzen, vloeistoffen of andere oogzorgproducten op onze website 
  • Vul je lensgegevens (zoals sterkte) in. 
  • Plaats ze in je winkelmandje. 
  • Als je alle gewenste producten in je winkelmandje hebt gestopt, ga je naar het besteloverzicht. 
  • Vul je adresgegevens en betaalgegevens in op het bestelformulier en reken af. 

Na het invullen van je gegevens, kun je afrekenen en worden de producten direct uit voorraad geleverd of bij de leverancier besteld.

Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren om je spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen.

  • Bancontact/Maestro 
  • Google Pay
  • Apple Pay 
  • PayPal 
  • VISA/Mastercard 
  • Overschrijving 
  • Cash (enkel in filialen)
  • IDeal 
  • Betaalterminal in de filialen 

Er worden geen verzendkosten aangerekend als je de bestelling in een van onze filialen laat leveren. Indien je kiest om je bestelling thuis te laten leveren of in een Bpost-PostPunt, hanteren wij een verzendkost van €4,90.

Annuleren

Het herroepingsrecht is 14 dagen. Je kunt je bestelling dus zeker nog annuleren als je nog niet hebt betaald. Neem bij twijfel contact op met de klantenservice.

Het herroepingsrecht is 14 dagen. Je kunt je bestelling dus zeker nog annuleren. Neem bij twijfel contact op met de klantenservice. Indien de bestelling reeds verstuurd is en je wenst de bestelling toch nog te annuleren, moeten de producten onbeschadigd, onbeschreven en in een verkoopbare staat teruggestuurd worden. Meer informatie daarover vind je in het Retourbeleid.

De terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt tijdens het bestelproces. Wil je de terugbetaling liever via een andere betaalmethode ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bezorgen

De levertijd is per product verschillend en staat vermeld bij ieder product. De levertijd hangt af van de beschikbaarheid bij de leverancier, de voorraad in de winkel en de stock bij LensOnline. Indien je dringend contactlenzen nodig hebt, kun je rechtstreeks bij de opticien een bestelling plaatsen in de winkel en je lenzen meteen meenemen naar huis (indien voorradig in de winkel).

Op het moment dat je bestelling wordt verzonden vanuit het distributiecentrum komt er in je ‘LensOnlineprofiel’ bij de bestelling ‘Verzonden’ te staan. Je ontvangt dan ook per e-mail een verzendbevestiging van ons met een Track & Trace-link zodat je jouw bestelling online kan volgen op de website van bpost.

Indien je kiest voor ‘levering via DPD’ (€6,90 verzendkosten), dan ontvang je een e-mail zodra de bestelling verzonden wordt waarin ze maximaal één uur voor de levering het leveringsadres nog kunnen wijzigen. (Dit is pas mogelijk als de bestelling verzonden wordt, dus dit verandert niets aan de levertijd van de bestelling.)

Leveringen zijn enkel mogelijk in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland. Het enige wat je hoeft te doen is het leveringsadres wijzigen naar het correcte adres. Voor de exacte verzendkosten kan je contact opnemen met onze klantendienst: 085 487 43 00.

  • thuis of op het werk
  • in een LensOnline-filiaal (gratis verzending)  
  • in een bpost-PostPunt 
  • in een bpost-Pakjesautomaat

Dit is afhankelijk van de gekozen betalingswijze en de voorraad van je gekozen producten. 

- Bancontact, Mister Cash, Visa, Mastercard 
- Overschrijving: twee à drie werkdagen 
Nogmaals: deze levertijden gelden enkel voor producten die in voorraad zijn.

De bezorger van bpost biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet thuis zijn tijdens de eerste bezorgpoging dan ontvang je hiervan een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Vervolgens kan je kiezen uit twee opties:  
  • bpost bellen om een nieuwe bezorgafspraak maken de bestelling zelf 
  • in een bpost-PostPunt of postkantoor ophalen  
Meer informatie over bezorgingen vind je direct op de website van bpost.

Op dit moment is het niet mogelijk om zelf de bezorgtijd van je bestelling te bepalen.

Je kan jouw bestelling op een ander adres dan je factuuradres laten bezorgen. In je LensOnlineprofiel heb je de mogelijkheid om een factuuradres en leveringsadres op te geven onder ‘Factuuradres’. Dit kan je te allen tijde aanpassen. Hierdoor heb je de vrijheid om bijvoorbeeld de ene keer je bestelling te laten bezorgen bij je thuis en de volgende keer op kantoor. 
Let op: Na het definitief plaatsen van je bestelling kan je het afleveradres niet meer wijzigen. Ook onze klantendienst kan dit niet meer aanpassen.

Je kan ervoor kiezen om je bestelling op een bpost-afhaalpunt of in een LensOnline-filiaal te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces kan je jouw manier van levering kiezen.

  • België: Bpost  
  • Nederland: PostNL  
  • Frankrijk: Colissimo en mondial relay  
  • Duitsland: DPD  
  • Luxemburg: DPD

Retourneren

Indien je bestelling één of meerdere verkeerde artikelen bevat, kun je de bestelling binnen de 14 werkdagen na ontvangst gratis retourneren. De verkeerde producten worden omgeruild indien de verpakking ongeopend is. Gebruikte producten, beschadigde verpakking of producten in de niet-originele-verpakking worden niet omgeruild of terugbetaald.

In het geval dat je één of meerdere artikelen hebt besteld, maar deze niet hebt ontvangen, kun je het best contact opnemen met onze klantendienst. Wij helpen je graag verder en kijken met jou naar een oplossing.

Retourneren van artikelen is in sommige gevallen mogelijk, maar met lenzen gelden er natuurlijk wat extra regels. Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden, artikel Zichttermijn. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice, zodat we wat vragen kunnen stellen over jouw bestelling en de retourprocedure kunnen uitleggen. Meer informatie vind je op de pagina van het Retourbeleid

Voor vragen in verband met je bestelling kun je onze klantendienst steeds contacteren via het nummer 085 487 43 00. Zij staan je met raad en daad bij en dit kan elke werkdag van 9u tot 17u. Bovendien kan je ook altijd e-mailen naar info@lensonline.nl of hen via Messenger een bericht sturen.

Klantenservice

De status van je bestelling kun steeds eenvoudig checken op deze pagina. Geef je e-mailadres en je ordernummer in en de status wordt voor je gecheckt! 

Klachten en opmerkingen

Mocht je een klacht of een opmerking hebben, of het nu gaat over een product of onze dienstverlening, dan willen we je zo snel mogelijk en zo goed mogelijk helpen. Neem bij klachten het liefst telefonisch contact met onze klantenservice op via nummer 085 487 43 00. Zo kunnen we meteen naar jouw probleem luisteren en samen kijken naar de bestmogelijke oplossing. Je kan ook mailen naar info@lensonline.nl. We beloven je binnen de drie werkdagen inhoudelijk te antwoorden.

Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: https://www.degeschillencommissie.nl/ . Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link.

Tijdens het bestelproces geeft u aan akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden, wat betekent dat je weet wat we afspreken. Hierin beschrijven wij onder welke afspraken je de producten geleverd krijgt. Heb je vragen over onze algemene voorwaarden, neem dan gerust contact met ons op. Wij lopen dan eventueel de voorwaarden met jou door. De voorwaarden vind je overigens hier: Algemene Voorwaarden

Bij iedere bestelling vragen wij jou om enkele gegevens, zoals bijvoorbeeld je adres (zodat we weten waar de producten naartoe moeten). In de Privacyverklaring leggen we uit wat we met je gegevens doen. Zo beloven wij daarin dat we jouw gegevens niet doorverkopen aan derden, je geen ongevraagde mails sturen en je gegevens met zorg behandelen. Mocht je vragen hebben over onze Privacyverklaring, neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch via het gratis nummer 085 487 43 00 of via info@lensonline.nl.